Bron: Barneveldse krant, Jurre jochemsen. https://barneveldsekrant.nl/sport/we-zijn-echt-helemaal-opnieuw-begonnen-met-revival-525934

TERSCHUUR ,,Het is natuurlijk jammer dat de resultaten nog niet zo goed zijn, maar we gaan er zaterdag zeker vol voor tegen Spirit.” Ondanks het feit dat Revival nog niet heeft gewonnen in de zaal, blijft Laura Ringeling optimistisch. Het talent spreekt vrijuit over dit seizoen. ,,We willen zeker niet nog een keer degraderen op het veld.”

Revival speelde afgelopen zaterdag een wedstrijd met twee gezichten, symptomatisch voor het grillige seizoen van de Terschuurders. Dit heeft alles te maken met de vernieuwing die er afgelopen seizoen noodgedwongen is doorgevoerd. ,,En dit is voor mij ook het eerste jaar in het eerste; daarvoor zat ik ook maar één jaar in het tweede. Het is natuurlijk jammer dat de resultaten nog niet zo goed zijn, maar we blijven er vol voor gaan. Degraderen willen we op het veld dit seizoen niet zeker nog een keer, dat is duidelijk.”

LASTIG Toch is het voor trainer Bert van Drongelen lastig om punten te pakken. Ringeling weet wel waar het aan ligt. ,,We moeten reëel zijn”, zegt de 17-jarige korfbalster uit Terschuur heel zelfbewust en volwassen. ,,Er is een heel nieuw team gebouwd na het vertrek van al die spelers.” Daarbij doelt de VWO 6-leerlinge van het JFC in Barneveld op het verkassen van liefst vijf korfballers. Rozemarijn Kamphorst vertrok met haar man Janno naar SKF in Veenendaal. Verder spelen ook Suzanne Ceelen, Maaike van Veldhuizen en Fred Lozeman niet meer voor de Terschuurse hoofdmacht. ,,De verwachtingen zijn dan ook heus wel naar beneden bijgesteld. Het is allemaal heel pittig gewoon op dit niveau in de eerste klasse.”

Dat bleek dus ook zaterdag tegen Juventa. De eerste helft gaf de ploeg uit Terschuur niet thuis, in het tweede bedrijf was Revival minimaal gelijkwaardig aan Juventa. Het leed was bij rust echter al geleden, waardoor Revival na drie wedstrijden nog zonder punten onderaan staat. Morgen staat er echter een speciaal duel op de rol, zo realiseert ook Ringeling zich. ,,In de jeugd heb ik niet heel veel tegen Spirit gespeeld, maar door de verhalen weet ik natuurlijk dat dit bijzondere wedstrijden zijn. Ook al ken ik de spelers van hen niet echt, ik wil heel graag van ze winnen. Het is altijd wel een ‘dingetje’ hoor deze derby. Dat zal ook niet zo snel veranderen. We gaan er vol voor en weten dat ook zij niet zo heel best begonnen zijn in de zaalcompetitie.”

MOEDER MARION Ringeling (,,Ik krijg altijd best veel reacties op mijn achternaam, ze zeggen het vaak wel een grappige naam te vinden) begon op haar vijfde met de korfbalsport. ,,Mijn moeder Marion stak me aan, zo ben ik er ooit mee begonnen. En eerder heb ik ook veel piano gespeeld, maar dat komt er niet zo heel veel van. Ik zit natuurlijk ook in het examenjaar en ik vind het ook leuk om met vriendinnen af te spreken.” En weet ze al wat ze volgend jaar gaat studeren? ,,Ik denk dat ik naar de VU in Amsterdam ga om daar bewegingswetenschappen te studeren.” Tot slot onderwerpt de tiener zich aan een analyse over haar sterktes en tekortkomingen. ,,Ik vind dat wel heel moeilijk hoor”, leidt ze dit bescheiden in. ,,Maar ik kan wel zeggen dat ik redelijk allround ben, ik red me op veel gebieden prima, om het zomaar te zeggen. Een aantal dingen moet alleen nog wel een stuk beter, zoals het feit dat ik te veel doorloopballen mis. ‘Mis je ze weer’ zeggen ploeggenoten dan plagend. Ik heb dan vaak iets te veel snelheid en moet meer rust bewaren. Verder zijn mijn rebounds nog wat ‘minder’, daar moet ik ook nog hard aan werken.”

Het duel morgenavond in De Voorde begint om 20.50 uur.