De Zaaier en het Anker spelen om Overbeek bokaal

De beide basisscholen van Terschuur en Zwartebroek, basisschool “De Zaaier” en Kindcentrum “Het Anker” spelen op vrijdag 24 september om de Overbeek Bokaal op sportpark Overbeek in Terschuur. Uniek op deze sportdag is de samenwerking tussen de twee scholen en de twee verenigingen Revival en Terschuurse Boys, waarbij kinderen sporten -niet tegen elkaar- maar samen met kinderen van de andere school.

Dit is een voortzetting van het initiatief uit 2020, dat goed is bevallen. Twee aparte schoolvoetbal en schoolkorfbal toernooien werden omgebouwd tot dit ene leuke evenement. Mede omdat de scholen en de clubs kampen met een vrijwilligers tekort dit soort evenementen te bemannen, was men in goed overleg op dit ene nieuwe evenement uitgekomen. “We willen graag de kinderen van Terbroek op een laagdrempelige manier kennis laten maken met de sporten die worden beoefend op ons mooie sportpark”, aldus de enthousiaste organisatie. “en of kinderen uiteindelijk voetbal of korfbal leuker vinden, dat maakt eigenlijk niet uit, zolang ze maar plezier hebben, of hierdoor juist krijgen, in samen sporten”, aldus een woordvoerder. Meesters en juffen en de kinderen kunnen elkaar zodoende ontmoeten, en samenwerken.

In de ochtend beginnen de kinderen van de onderbouw om 09:00; groepen 1-2 en 3-4, terwijl in de middag vanaf 12:00 de kinderen uit de middenbouw 5-6 en bovenbouw 7-8 aan de beurt komen.

Ouders zijn welkom, ook namens beide scholen, alleen buiten op het sportpark, mits de corona regels in acht worden gehouden.