De eerste wedstrijd van het nieuwe jaar is een onvervalste streekderby; Revival uit Terschuur ontmoet rivaal Spirit uit Voorthuizen in de Veluwehal. De belangen zijn nogal verschillend want Spirit heeft na twee verliesbeurten op rij het beoogde kampioenschap niet meer in eigen hand en zit in de wachtkamer tot Sparta Zwolle een misstap maakt. Zodoende mag Spirit zelf geen enkel punt meer verspelen want dan lijkt de doelstelling definitief om zeep.
Voor Revival zijn de problemen van een heel andere aard want het team moet voorlopig eerst maar eens zien weg te komen van de onderste plaatsen. Degradatie ligt op de loer alhoewel het gat naar de gedeelde en veilige vierde plek maar twee punten is, staat men nu op een gevaarlijke gedeelde zesde stek en nummer zeven kan na veertien wedstrijden degraderen.
Kortom Spirit is duidelijk de favoriet voor de overwinning, maar draait op het veld en in de zaal net niet voldoende stabiel om een kampioenschap te pakken naar het zich laat aanzien, terwijl Revival moeizaam draait en dus blij mag zijn met elk punt dat men zaterdag zou weten te behalen op Spirit. De aanvang is om half zeven in Barneveld.

Revival-2 speelt de opwarmer tegen Spirit-3 voorafgaand aan deze wedstrijd. Hier lijken de rollen omgedraaid want hier is het Spirit-3 dat voorlopig moet oppassen voor degradatie. Al hun wedstrijden op 1 na werden dik verloren, terwijl Revival-2 al vijf punten heeft, en in goeden doen de toppers goed partij kan geven. Alles zal afhangen van de vorm van de dag, maar met de snelle dames op schot en een sterke rebound van de heren moeten er mogelijkheden liggen voor het tweede om punten te pakken.