TERSCHUUR/VOORTHUIZEN De gemeentederby tussen Revival en Spirit heeft geen winnaar opgeleverd: 16-16. Het duel verdiende geen verliezer, ook al kregen beide teams in de slotfase de kans om te winnen.

Voor het eerst in jaren stond de derby als een duel in de tweede klasse op het programma. Drie seizoenen geleden speelden de teams zelfs nog tegen elkaar om de titel in de eerste klasse. Beide teams degradeerden echter afgelopen seizoen.

Spirit kwam als favoriet naar Terschuur. De Voorthuizenaren zijn beter aan het seizoen begonnen en hoopten met twee punten aan te kunnen haken bij de bovenste teams. Revival pakte vorige week tegen Haarlem pas haar eerste punten van het seizoen.

Beide teams streden vanaf het eerste fluitsignaal om de zege en wisselden van stuivertje om de leiding in de wedstrijd. ,,Het was van beide ploegen geen goede wedstrijd, maar de vechtlust en de strijd om te winnen vergoedden een hoop”, aldus Spirit-coach Ferry Hakstege.

In de slotfase leek Revival de zege op zak te hebben. ,,Maar in de laatste minuut geven we balbezit uit handen en zien we Spirit gelijkkomen via een strafworp”, memoreert coach Bert van Drongelen aan de slotfase. ,,Op zich is een gelijkspel prima, maar dit hadden we moeten uitspelen.”

KANS Aan de andere kant kreeg Spirit zelfs nog een kans om te winnen, maar een laatste kans werd niet verzilverd. Hierdoor eindigde de wedstrijd in een verdiend gelijkspel, zo vindt Hakstege die zijn ploeg zag worstelen met het tactische spel van Revival: ,,Revival speelt heel statisch en vertraagt het spel, waardoor wij niet lekker konden korfballen en zij de schutters goed konden vinden.”

,,Aanvallend hebben we het inderdaad goed gedaan”, vertelt Van Drongelen. ,,Verdedigend hebben we gelukkig ook alweer minder weggegeven; helaas op de slotminuut na.”

Revival: Eltjo Lozeman 4, Anke Verkerk 3, Laura Ringeling 2, Maaike van Veldhuizen 2, Ilse van ’t Bosch 1, Simone ter Rahé 1, Wilco Janssen 1, Eric van de Glind 1, Martin Verkerk 1.

Spirit: Richard van Beek 6, Danny van Burken 3, Rutger Sloothaak 3, Anneke van Puurveen 2, Rosalie van der Stege 1, Yvette van den Hudding 1.

Bron: Barneveldse krant

(Foto`s van de wedstrijd staan nu  ook online)