Alle informatie voor vrijdag 27 september!

Na ruim 5 jaar is het stratenkorfbaltoernooi weer terug van weggeweest. De meest fanatieke en enthousiaste teams gaan weer strijden om de felbegeerde wisselbeker.

Zorg dat je op tijd om je team aan te melden. De eerste wedstrijden beginnen al om 18:30 uur. Zie onderaan dit bericht het speelschema.

Dit jaar is er ook weer een verloting met een record aantal prijzen. Van een vakantie tot aan wat lekkers om te eten! voor 1 euro heb je al een lot.

Hierbij even wat regels die soms wat afwijkend zijn van het reguliere korfbalspel. Dit omdat we op kleinere velden spelen zonder middenlijn.

BELANGRIJK, de scheidsrechter heeft ALTIJD gelijk.

SPELREGELS:

De thuisploeg neemt de bal uit onder de eigen paal.

De tweede helft neemt de uitploeg de bal uit. Halverwege wordt er van kant gewisseld (na 5 minuten)

Een doelpoging uit beweging is nooit verdedigd.

Na een lichte overtreding volgt een spelhervatting op de plaats van de overtreding. Een directe doelpoging is dan NIET toegestaan.

Na een zware overtreding volgt een Free Ball, op de plaats van de overtreding of op 3 meter van de paal. De keuze is aan de speler, waartegen de overtreding is gemaakt die tevens de Free Ball dient te nemen. Een directe doelpoging is dan WEL toegestaan. Deze mag niet gehinderd worden.

Na een doelpunt mag er direct worden doorgespeeld, dit door de tegenpartij ten opzichte van waar het doelpunt gevallen is.

De wedstrijdduur bedraagt 2 x 5 minuten.

Een team heeft 4 spelers binnen de lijnen, er mogen mogen maximaal 2 ingeschreven leden van de KNKV binnen de lijnen spelen van het team.

Er mag onbeperkt worden gewisseld.

Wisselen moet naast het veld plaatsvinden. De ‘wissel’ heeft met de gewisselde, buiten het speelveld, handcontact ten teken dat zij gaan wisselen.

Lopen met de bal is niet toegestaan.

De bal mag niet bij elkaar uit de handen genomen worden.

Bewust voetballen zal worden afgefloten, de bal is direct voor de tegenpartij op de plek van de overtreding.

Hopelijk zien wij jullie allemaal op sportpark Overbeek en mag het weer een mooi en gezellig toernooi worden!

Ontdek meer van K.V. Revival

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.