TERSCHUUR Revival heeft ook de thuiswedstrijd tegen koploper HKC gewonnen. In Barneveld werd het 17-13 voor de korfballers uit Terschuur. De derde achtereenvolgende zege voor Revival was bovendien de tweede opeenvolgende thuiswinst op een lijstaanvoerder. Revival staat inmiddels met negen punten op een verdienstelijke vijfde positie in de middenmoot van poule 2C en lijkt nu al zeker van handhaving.

Tegen HKC moest Revival het doen zonder de ervaren trainer Henk Schimmel die in verband met vakantie afwezig was, Gisela Spanjer en Jeffrey van de Bunt namen de honneurs waar. Revival had nog een rekening te vereffenen met HKC. In Hengelo werd na een fysieke en onsportieve wedstrijd met gering verschil verloren. In de Veluwehal begon Revival echter sterk aan de wedstrijd en kwam de overwinning eigenlijk geen moment in gevaar. Na een 11-8 ruststand liep de thuisploeg zelfs uit naar een marge van zes punten om met 17-13 te eindigen.

Aanvoerster Ilse van ’t Bosch: ,,Wij hebben echt de stijgende lijn te pakken en de wedstrijd tegen HKC verliep gelukkig nu ook veel beter dan in Hengelo. Wij stonden nu steeds aan de goede kant van de score en speelden zelf veel beter. Tactisch stond het goed, het liep aanvallend prima en ook de scheidsrechter was uitstekend waardoor het een leuke wedstrijd met een mooi resultaat werd.”

Zaterdag speelt Revival de thuiswedstrijd tegen Zwart Wit.

[Doelpuntenmakers Revival: Ilse van ’t Bosch 6, Laura Ringeling 4, Janno Kamphorst 2, Bas Ringeling 2, Rozemarijn Kamphorst 1, Jorik Berkhof 1 en Eltjo Lozeman 1.]

Bron: Barneveldse krant

FOTO: ERIK TERPSTRA