Deze week heeft korfbalvereniging Revival haar nieuwe staf gepresenteerd voor het aanstaande seizoen ’24-’25. Dinsdag tekenden hoofdtrainer Douwe Jan van Goolen en trainer voor het tweede team Michel Spanjer hun verbintenis met de terschuurse club, in het bijzijn van voorzitter Jeffrey van de Bunt.

Douwe Jan is 48 jaar, getrouwd en heeft 2 kinderen van 20 en 22, die ook op korfbal zitten. Hij is zelf qua korfbal opgegroeid bij THOR in Harmelen, verhuisde naar Dronten alwaar hij zich aansloot bij ASVD en kwam als trainer via het Friese NQL weer terecht bij THOR. Na een jaar korfbalrust en een verandering van werkgever (Douwe Jan werkt in Zeewolde) is hij in gesprek geraakt met Revival, en heeft daar veel zin “om iets moois neer te zetten”, aldus de enthousiaste trainer.

Het tweede team zal worden getraind en gecoacht door Michel Spanjer, niet helemaal onbekend bij de club, want zijn vrouw Gisela heeft diverse jaren de rol van teammanager vervuld bij Revival-1 en heeft zitting gehad in de Technische commissie. Michel is 58 jaar en samen hebben zij twee kinderen, waarvan Yuki Spanjer korfbalt in Revival-1. Het gezin Spanjer heeft haar roots liggen bij RDZ in Zeist, maar kwam na een uitstapje van Yuki bij Antilopen in Leusden, terecht bij Revival. Michel is trainer-coach geweest diverse jeugdteams en van onder anderen Antilopen A1, en heeft eveneens veel zin om samen met Douwe Jan iets moois op te bouwen bij Revival.

De Technisch Commisie en het bestuur van Revival zijn blij dat met de aanstelling van deze twee trainers de twee seniorenteams ook in het nieuwe seizoen voorzien zijn van enthousiaste trainers met ervaring. De club heeft behalve Revival 1 en 2 ook nog een Midweek team in competitie, bied Korfbal-fit aan en heeft in het nieuwe seizoen maar liefst 8 jeugdteams in competitie en Revival-Mini’s; een beginnersteam.

Foto’s: Omdat Het Klikt, Bettine van den Berg