Vandaag vocht de D1 om de punten in de streekderby tegen Odik. Odik is een bekende en altijd geduchte tegenstander dus was het zaak direct scherp te beginnen. Gelukkig was onze D1 zich daar direct bewust van. We begonnen scherp en fanatiek aan de wedstrijd. Door goed over te spelen en snel in het 2-1-1 systeem naar voren te spelen stonden we binnen 5 minuten al op een 1-0 voorsprong. Daarmee is alle discussie over het gekozen 2–1-1 systeem direct van de baan. Er volgde nog veel kansen waarbij Eva, Lisa, Bente, Inge en Manouk goed samen speelden. Onze helaas geblesseerde Elina moedigende ons steeds vanaf de kant aan. De verdediging stond ook als een huis iedereen hield de tegenstander scherp in de gaten. We kregen een aantal kansen in de aanval maar het lukt nog niet echt om afstand te nemen van Odik. In de rust volgde een goede peptalk van Simone met als gevolg dat we direct scoorde 2-0! Er volgde een hevige strijd en Odik kreeg wat kansen maar door goed verdedigend werk hielden we de 0. We bleven tot het eind toe scherp en fanatiek dat was voor het publiek mooi om te zien en het resulteerde in nog een doelpunt. 3-0! Daarmee was de strijd gestreden en de punten in de tas! Een goede wedstrijd waarin iedereen heel veel meters gemaakt heeft maar iedereen tot het eind toe bleef lopen. Volgende week volgt de uit wedstrijd tegen het altijd lastige Dos uit Westerbroek. Wij gaan ervoor. Als klap op de vuurpijl kregen we ook nog een heerlijke traktatie van Elina!

Groetje de D1