Bron: barneveldse krant

KOOTWIJKERBROEK – Revival heeft zonder al te grote problemen de streekderby tegen DWS gewonnen. In Kootwijkerbroek wonnen de bezoekers uit Terschuur na een 4-10 ruststand uiteindelijk met 13-15. Door de overwinning staat Revival na twee wedstrijden op het maximale aantal punten, terwijl DWS nog op het eerste punt wacht.

In de eerste helft was Revival heer en meester en werd al snel afstand genomen van de thuisploeg die niet lekker in de wedstrijd zat. Vlak na rust had de formatie van trainer Albert Kuijsten met een 4-11 tussenstand zelfs een voorsprong van zeven punten en een kwartier voor tijd was de marge met 8-14 nog steeds erg ruim. Met wat wissels en opportunistisch spel kwam DWS echter flink dichterbij zonder dat het echt spannend werd. De uiteindelijke 13-15 eindstand biedt beide trainers ruimte voor tevredenheid en verbeterpunten.

De winnende coach Albert Kuijsten was niet euforisch na de zege: ,,De eerste twintig minuten hebben wij heel goed gespeeld en laten zien dat we echt goed kunnen korfballen. Na rust was het veel minder en lieten wij het scorend afweten. Wij hadden gewoon dik over een matig DWS heen moeten lopen, nu geeft de uitslag een verkeerd beeld van de verhoudingen. Aan de andere kant: nu winnen en leren we. In het vervolg moeten wij het tempo hoog houden en ons niet laten verleiden om de verkeerde keuzes te maken. Met twee zeges zijn wij lekker aan de competitie begonnen, ik ben benieuwd wat we zaterdag tegen titelkandidaat Sparta kunnen”.

Ondanks de tweede nederlaag was verliezend trainer René Slegh positief gestemd: ,,Wij hebben terecht verloren, onze eerste helft was erg zwak. Wij kwamen niet in ons spel en de scherpte en het ritme ontbraken. Mede door het inbrengen van Bernard Schut en wat omzettingen liep het na rust beter en kwamen we nog terug tot twee punten verschil. Ondanks een teleurstellende eerste helft hebben we na rust strijdlust getoond, dat biedt zeker perspectief voor de komende weken”.

Doelpuntenmakers DWS: Gert-Jan Davelaar 5, Rinske van den Brink 3, Joël Lagerweij 2, Maura van Limpt 1, Joanne Lijbers 1, Rens Bleijenberg 1.

Doelpuntenmakers Revival: Maaike van Veldhuizen 5, Fred Lozeman 3, Laura Ringeling 3, Wilco Jansen 2, Bas Ringeling 1, Rozemarijn Kamphorst 1.