Met nog vijf wedstrijden te gaan moet Revival-1 nog minimaal driemaal winnen om mogelijk degradatie te ontlopen. Dit is een moeilijk opgave maar het team van vertrekkende trainer Kuijsten (gaat volgend seizoen aan de slag bij Antilopen in Leusden) probeert het toch van wedstrijd tot wedstrijd te bekijken. Men acht zichzelf niet kansloos om toch de punten te pakken zaterdag. Tegenstander EKC Naas heeft zelf al zes punten achterstand op de koploper, en is daarmee zo goed als uitgeschakeld voor het kampioenschap. De club uit Enschede gaat komend seizoen fuseren met Rigtersbleek tot NRC’22 (*). Aanvang is om 15:45 in Enschede op het G.J. van Heekpark.

Revival-2 gaat het opnemen in Veenendaal tegen SKF 5, dat wordt een lastige, want zij staan tweede met maar twee punten achterstand op koploper Devinco. Niets te verliezen voor ons 2e dus!

(*) ENSCHEDE – Vanaf komend seizoen gaan de Enschedese korfbalverenigingen Rigtersbleek en EKC Nääs samen verder als 1 club. Tijdens de bijzondere ledenvergaderingen zijn de aanwezige leden van beide clubs met een grote meerderheid akkoord gegaan met de fusie.

Daarmee verdwijnt na 96 jaar Rigtersbleek als zelfstandige club en heft ook de EKC Nääs, die in mei 2023 haar 100-jarig bestaan gaat vieren, zich op om verder te gaan onder de naam NRC’22(Nääs-Rigtersbleek-Combinatie 2022).

De nieuwe club gaat zich vestigen op de accommodatie van de EKC Nääs aan de Roessinghbleekweg en gaat met vlaggenschip spelen in de eerste klasse van zowel het veld als de zaal. De selectie zal onder leiding komen te staan van coach Jan-Willem Beekhuizen.

De nieuwe club gaat van start met ruim 400 leden is daarmee de grootste van Enschede, gevolgd door DOS-WK Ons Clubje en Vakgericht. De fusieclub krijgt een nieuwe outfit bestaande uit de kleuren rood-wit en zwart.

Bron: Tubantia / Sport (22-2-2022)