Revival-1 tegen RDZ-1 is een wedstrijd die al sinds 2010 niet meer op het programma heeft gestaan, maar zaterdag is het weer eens zover als de ploeg uit Zeist afreist naar Terschuur. Met nog twee ronden te gaan voordat de korfballers het veld tijdelijk verruilen voor de zaalcompetitie, staat Revival op een gedeelde vierde plaats in deze derde klasse.

Het team treft RDZ dat verleden week nipt van VIKO wist te winnen, hetzelfde VIKO dat de week daarvoor Revival klop gaf, en met een 19-11 overwinning de punten thuis wist te houden. Op papier is RDZ dus een heel zware tegenstander die alleen van de nummers een en twee verloor. Voor Revival zou het mooi zijn om nog wat extra zelfvertrouwen te tanken voordat de zaalcompetitie begint, daar wacht de moeilijk opgave om zicht een trede hoger te handhaven in de tweede klasse. Aanvang is om half vier op sportpark Overbeek.

Revival-2 tegen RDZ-2 is iets minder lang geleden, maar de teams zien er inmiddels ook heel anders uit. Revival-2 wist vorige week (NOVA-3 uit) weer eens te winnen en doet het met 5 uit 5 alweer een stuk beter dan verleden jaar, toen men toch net te hoog zat ingedeeld. Alles is zelfs nog mogelijk in deze reserve 4e klasse, want het gat met de koploper bedraagt maar 3 punten, terwijl het gat met NOVA nu opgelopen is naar 5 punten.

Revival-2 kan dus weer een beetje omhoog kijken, en met de juiste inzet, en doordat 1 nu na 2 speelt, is er hopelijk een sterke opstelling mogelijk en punten?

Komt dat zien!