(Bron: Barneveldse Krant)

Revival is met een klinkende 19-12 overwinning op Kesteren prima aan het tweede deel van de veldcompetitie begonnen. Door de zege houdt de formatie van trainer Henk Schimmel zicht op de tweede positie en de gewenste promotie naar de tweede klasse.

Op Sportpark Overbeek schoot Revival sterk uit de startblokken, uit de eerste twee aanvallen werd direct gescoord en al gauw stond het in Terschuur 5-1 voor de thuisploeg. Kesteren kwam langzamerhand in de wedstrijd terwijl Revival wat scherpte verloor waardoor beide ploegen met een 10-6 tussenstand gingen rusten. Onder aanvoering van de weer fitte uitblinker Laura Ringeling besliste Revival na rust direct de wedstrijd door uit te lopen naar een comfortabele 15-8 voorsprong om uiteindelijk met een positieve marge van zeven voorsprong te finishen: 19-12. Opvallend was dat de dames van Revival verantwoordelijk waren voor veertien van de negentien punten.

Trainer Henk Schimmel was tevreden: ,,Wij hadden Kesteren zeker niet onderschat, zij waren in de zaal net gepromoveerd. Maar wij zijn de afgelopen maanden duidelijk beter geworden. Volwassener, tactisch slimmer. Op dit niveau kun je daar de vruchten van plukken. Maar wij moeten alert blijven, geen enkele wedstrijd win je even. Kesteren werkt zich kapot, maar het is mooi om te zien dat wij in onze zaalperiode op een hoger niveau ons duidelijk verbeterd hebben en we een ruime overwinning boeken op een ploeg als Kesteren.”

Nadat de zaalcompetitie was afgelopen hadden de korfbalclubs twee vrije zaterdagen en na deze competitiezaterdag volgen weer twee vrije weekenden. In totaal dus slechts één wedstrijd in vijf weken. Trainer Schimmel heeft ook zo zijn bedenkingen bij het schema: ,,Het is heel bijzonder dat we zo weinig wedstrijden hebben. Op deze manier wordt de kans op blessures veel groter en is het bovendien lastiger om de spelers gemotiveerd te houden. Wij gaan gewoon door met trainen en kunnen gelukkig ons tweede team als sparringpartner gebruiken. Over drie weken hervatten we de competitie in Kootwijkerbroek met de derby tegen DWS, wij hebben na de nederlaag van eerder dit seizoen nog wat goed te maken.” Gezien de stand op de ranglijst staat er dan niet alleen prestige op het spel maar ook promotie naar de tweede klasse. DWS heeft een voorsprong van twee punten waardoor Revival zal moeten winnen.

[Doelpuntenmakers Revival: Laura Ringeling 6, Eltjo Lozeman 4, Rozemarijn Kamphorst 4, Ilse van ’t Bosch 3, Janno Kamphorst 1 en Bertine van de Mheen 1.]