Bron: Barneveldse Krant.

De opmars van Revival heeft zaterdagmiddag in Almelo een vervolg gekregen. Een prima spelend Revival was met 10-16 te sterk voor Achilles en stijgt door de vierde zege in vijf wedstrijden naar de derde positie in poule 2C.

Na vier wedstrijden zonder nederlaag was Revival vol vertrouwen naar Het Sportpark in Almelo afgereisd. Achilles was in Barneveld eerder dit seizoen nog te sterk voor Revival, maar de ontwikkeling van de korfballers uit Terschuur is opmerkelijk. Vooral defensief is de ploeg van trainer Henk Schimmel ijzersterk. Via een 3-4 voorsprong nam Revival in het productieve laatste kwart van de eerste helft afstand van de thuisploeg om met een 7-11 voorsprong te rusten. Het eerste kwartier van de tweede helft kenmerkte zich door een doelpuntendroogte van een kwartier, maar nadat de 7-12 viel was de ban gebroken en liep Revival uit naar de 10-16 eindstand.

Trainer Henk Schimmel: ,,Iedereen is heel blij en ik heb mijn ploeg ook de nodige complimenten gegeven. Door de zege van vandaag hoeven we niet meer naar beneden te kijken en met een derde positie presteren we maximaal. In de rust hebben we wat defensieve maatregelen genomen en verdedigend waren wij zeer sterk. Ook mentaal waren wij beter, waardoor we terecht een mooie zege hebben gehaald!”

Zaterdag speelt Revival de thuiswedstrijd tegen het als tweede geklasseerde Duko.

[Doelpuntenmakers Revival: Bas Ringeling 5, Eltjo Lozeman 3, Rozemarijn Kamphorst 3, Ilse van ’t Bosch 2, Jorik Berkhof 1, Yuki Spanjer 1 en Janno Kamphorst 1.]