Vanavond was het dan zover, de georganiseerde IVA avond stond op de agenda. De kantine beheersters hebben via Iriszorg uit Nijmegen deze avond georganiseerd. Deze avond speciaal voor (nieuwe) barvrijwilligers, vooral bewustwording van wetten, regels en voorschriften stonden centraal. Uiteraard stond het punt minimum leeftijd ook centraal, vanuit alle kanten werd benadrukt hoe lastig het is. Maar daarbij 1 van de belangrijkste punten voor ons allemaal! Al onze vrijwilligers zullen dus kunnen en zeker mogen vragen naar je legitimatiebewijs. Daarnaast ook aan iedereen de oproep binnen onze verenigingen scherp te zijn op alcohol en het gebruik daarvan. Koop geen alcohol om het daarna aan een jongere onder de 18 jaar te geven. Mocht dit gesignaleerd worden zal de hele groep daar de dupe van zijn. Ook aan iedereen de oproep, zie je iemand onder de 18 alcohol drinken. Maak ze hiervan bewust en geef dit aan bij de barvrijwilligers of iemand van het bestuur. Uiteindelijk zijn we met z’n allen verantwoordelijk voor ieders veiligheid. Er kunnen ook flinke Boetes opgelegd worden, deze variëren van € 680,- tot € 1360,- bij een eerste overtreding.

Laten we met z’n allen zorgen voor verantwoord maar dus ook het veilig alcohol schenken. Iedereen is hierbij gebaat, neem hierin je verantwoording!

Vrijwilligers allemaal bedankt voor jullie deelname!