Barneveldse krant 24-06-2017, 11:06 | Van de redactie – Jurre Jochemsen

TERSCHUUR Hij heeft er na ruim tien jaar in het eerste team een punt achter gezet. Albert van de Braak nam eind mei afscheid van Revival 1. De Terschuurse korfbalclub dwong handhaving af in de eerste klasse. De Hoevelaker verlaat de formatie met een voldaan gevoel. ,,Het waren prachtige jaren, maar ik wil er zijn voor mijn gezin, helemaal nu er een tweede op komst is.”

Weliswaar verloor Revival zijn laatste wedstrijd van het seizoen, maar dat kon de feestelijkheden na afloop niet verpesten. Niet alleen tegenstander ASVD ontving bloemen voor het behalen van het kampioenschap, maar ook hoofdtrainer Henk Schimmel en speler Albert van de Braak werden in het zonnetje gezet. Laatstgenoemde speelde zijn laatste wedstrijd in de Terschuurse selectie na net iets meer dan tien jaar trouwe dienst in de hoofdmacht. Schimmel nam na vijf jaar afscheid van Revival en deed dat door de ploeg opnieuw voor de eerste klasse te behouden.

Van de Braak blikt terug op uiterst succesrijke tijden. ,,Het is echt knap dat een kleine club als Revival in de eerste klasse actief is. We staan daarmee dus hoger dan ODIK. Dat is voor ons geweldig en voor ODIK lullig… Toen ik in het eerste terecht kwam, speelde het team nog in de derde klasse. Ik heb hier dus wel succesvolle jaren gehad en helemaal mooi – als ik nu zo terugblik hier in mijn achtertuin – is dat ik nooit gedegradeerd ben. We zijn dus of kampioen geworden of we dwongen handhaving af.”

GEMAKZUCHTIGER Van de Braak (30) beschouwt zichzelf als een fanatieke korfbalspeler die de mentaliteit wel heeft zien veranderen. ,,Ik speel 23 jaar bij Revival, maar spelers zeggen wel steeds makkelijker af, ook bij het eerste; men is wat gemakzuchtiger geworden vind ik.”

De getogen Terschuurder, inmiddels dus woonachtig in Hoevelaken samen met vrouw Nicole en zoon Mik (2), was zes toen hij lid werd. ,,Eerst moest ik van mijn moeder mijn zwemdiploma halen”, vertelt hij met een glimlach.

,,En daarna mocht ik dus een sport uitzoeken. Het werd dus korfbal. Dat kwam door mijn zus Jeannette en broer Michel. Verder had ik destijds de nodige vrienden die erop zaten.” Fred Lozeman is dan een naam die hem meteen te binnen schiet. ,,En ik zit me ook te bedenken dat ik al vanaf het begin samenspeel met Anneke van ’t Land.”

EEN TWEEDE Dan volgt natuurlijk de vraag waarom hij ermee ophoudt. Hij wendt de blik naar vrouw Nicole. ,,Ja, kijk maar, er komt ‘een tweede’ aan en daar wil ik er volledig voor zijn. Met twee kleintjes wordt het gewoon heel druk, dat weet ik zeker. Verder heb ik ook nog eens een eigen bedrijf.” Dat doet hij samen met zijn tweelingbroer. ,,Hendri en ik vormen Twins Timmerwerken en daar zijn we natuurlijk ook goed druk mee.”

Lees het hele artikel op Barneveldse krant.nl