DWS F1 – Revival F1

Zaterdag 12 januari 2019

Afgelopen zaterdag mocht de F1 naar Kootwijkerbroek om daar te spelen tegen DWS F1. Na een goede warming-up waren beide teams klaar voor de wedstrijd. DWS had een flitsende start. Al heel snel scoorden ze de 1-0. Het was voor Revival lastig om de bal goed over te spelen, want DWS verdedigde goed. Toch kregen ze de bal bij Benthe en ze scoorde de 1-1. De scheidsrechter gaf de bal een paar keer aan DWS, omdat je niet met de knieën de grond mag raken als je de bal wil pakken. En als de bal op je voet komt (ook al is het per ongeluk) dan krijgt de tegenpartij ook de bal.

Na 10 minuten kregen ze een minuutje rust en werd er zowel bij DWS als bij Revival gewisseld. Daarna waren Revival en DWS goed aan elkaar gewaagd. Het was erg spannend en iedereen deed goed z’n best. De ruststand was 4-5.

Het praatje van de coaches heeft zeker geholpen, want detweede helft was Revival veel beter. Er werd heel goed vrijgelopen en overgespeeld. Roel stond vrij onder de korf en scoorde! Daarna werden er nog 3 doelpunten door Revival gemaakt; 4-9. DWS mocht de superspeler inzetten en zij scoorde ook een paar keer. Maar Revival scoorde er veel meer. De einduitslag was 8-15!

In de kantine trakteerde DWS op frisdrank en chips en dat ging er prima in om 10u ’s ochtends.

De F1 staat nu derde in de poule. Volgende week staat de wedstrijd tegen ODIK F3 op het programma. Zij hebben nog alles gewonnen, dus onze F1 zal flink hun best moeten doen!