De laatste wedstrijd van het seizoen stond vandaag op het programma. Een uitwedstrijd bij MIA om 10:00 uur. We waren vandaag maar met 5 kids, want Elynn was ziek, Chiel geblesseerd en Senna een lekker weekendje weg.

De voorbereiding van de wedstrijd werd spontaan door meneer Evers verzorgt. Na het inschieten kregen de kids een goede speech. Ren niet te hard, daar is het veel te warm voor. De laatste zin; ‘maak Matthijs trots!’. Daar kwam reactie op; ‘Matthijs, je bent toch al trots op ons?!’. Daar kon ik alleen maar op reageren met; ja, zeker!!

De opstelling werd in onderling overleg bepaald. Iedereen moest wat vaker spelen, dus werd er her en der wat geschoven. De wedstrijd werd gestart door een jonge scheidsrechter. We gingen gelijk goed van start met een doelpunt van Evi. Maar, zoals wel vaker, stonden er wat andere spelers dan de eerste wedstrijd bij de tegenstander in het veld. Dus MIA bleef goed bij. Na 10 minuten stond het 1-2 voor ons.

Daarna werd het soms lastig korfballen. Is de bal nou wel of niet verdedigd. Waar moet ik de bal uitnemen. De scheidsrechter kon ons snelle spel niet helemaal meer volgen en begon een beetje onzeker te worden. Gelukkig bleven we scoren en gingen we met een 3-4 voorsprong de rust in.

Even wat drinken en eten en daarna gelijk weer door. Saige zorgde voor het uitschakelen van hun beste speelster. Evi was op dreef; ze zorgde er voor dat we ook de laatste 10 minuten met één punt verschil in gingen. Maar spannend was het nog steeds, terwijl we de vorige keer met 16-3 hadden gewonnen.

Gelukkig kon Saige haar tegenstander weer verder, maar nu stond ze tegen Evi. En Evi was vandaag op dreef. Ze werd goed aangespeeld door de andere meiden en kon zo veel doelpunten maken. Haar tegenstander was er klaar mee en stopte zelfs met verdedigen. Volgens de administratie heeft Evi er 8 gescoord, maar dat kunnen er ook 7 zijn. Jammer dat we geen ‘teammanager’ hebben op het veld.

De uitslag was uiteindelijk 8-11!! Dus we hebben alle wedstrijden op het veld gewonnen. Volgende week rommelmarkt en Rommelrock en over drie weken een weekend weg. We hebben er zin in. Het zijn geweldige kids!