De eerste ronde op het veld na de zaal eindigde voor DWS in 11-11 tegen RDZ. “Door de puntendeling gaat het als tweede geklasseerde DWS met twee punten voorsprong richting de prestigieuze derby op 13 mei tegen concurrent Revival” aldus de Barneveldse Krant.

Revival begon de tweede veldhelft een stuk beter: “Revival is met een klinkende 19-12 overwinning op Kesteren prima aan het tweede deel van de veldcompetitie begonnen. Door de zege houdt de formatie van trainer Henk Schimmel zicht op de tweede positie en de gewenste promotie naar de tweede klasse” aldus hetzelfde dagblad.

Wie herinnert het zich niet het seizoen 2021-2022 dat in de zaal werd afgesloten middels een tweetal beslissingswedstrijden tussen DWS en Revival, in de Spirit hal. Revival won de eerste wedstrijd. Daarna de beslissing in het tweede duel: 16-4-2022: Revival heeft ook de tweede beslissingswedstrijd van DWS gewonnen. Dankzij de 16-13 overwinning en de zege van een week eerder speelt Revival ook volgend seizoen in de tweede klasse, terwijl DWS degradeert naar de derde klasse.

DWS degradeerde dan uiteindelijk niet door een gelukje, maar de stemming was in Terschuur natuurlijk een stuk beter, aangaande deze derby van de Veluwe.

Op 17-9-2023 komt dan DWS op bezoek in Terschuur, en vol zelfvertrouwen start Revival aan deze wedstrijd, maar weinig lukt, en DWS wint nogal makkelijk met 13-17, in het hol van de leeuw. In tegenstelling tot de zaal kan of wil Revival inmiddels niet meer beschikken over bijvoorbeeld Matthijs de Wit (uitblinker in de beslissingswedstrijd), Amber Davelaar of Invalster Maaike van der Weerd. Een vernieuwd team staat tussen de lijnen dat nog een beetje groeien moet.

De zaal competitie gaat het voor DWS weer bijna mis, maar nu weet men zich miraculeus -en ditmaal op eigen kracht- tenouwernood te handhaven. Revival doet het eigenlijk uitstekend, weet enkele koplopers te verslaan, en handhaaft zich redelijk eenvoudig.

Nu dan opnieuw de kans om zich te meten, is DWS echt gegroeid en weet het Revival ook thuis op gras te verslaan, of gaat Revival verder waar het sinds de jaarwisseling mee bezig is, prima korfbal met veel overwinningen?

KOMT DAT ALLEN ZIEN !! 15:30 in Kootwijkerbroek