Douwe Jan van Goolen is komend seizoen de nieuwe hoofdtrainer van Revival. De 48-jarige inwoner van Dronten begint in augustus op sportpark Overbeek en wordt geassisteerd door Michel Spanjer, de nieuwe trainer van het tweede team van Revival.

Met de aanstelling van Van Goolen heeft de korfbalclub uit Terschuur ‘eindelijk’ de gewenste oplossing voor het hoofdpijndossier gevonden. In januari werd de samenwerking met de ervaren trainer Henk Schimmel per direct beëindigd, waarna vervanger en clublegende Harry Brack na afloop van het zaalseizoen vanwege gezondheidsredenen moest stoppen. Tijdens het veldseizoen werd de hoofdmacht van Revival afwisselend door Eric van de Glind en Arjan Groeneveld gecoacht. Van Goolen was in het verleden succesvol trainer van het Friese NQL en THOR Harmelen.

Van Goolen is enthousiast over Revival: ,,Na een jaar zonder korfbal begon het te kriebelen en heb ik een aantal gesprekken gehad met clubs, maar het moet wel echt passen. Het is gelukkig een kwestie van mogen, niet van moeten. Nadat ik voorbij zag komen dat Revival op zoek was naar een nieuwe trainer, heb ik contact opgenomen met een kennis die actief is bij Revival en zijn we in gesprek geraakt. De club kende ik niet echt, maar inmiddels ben ik twee keer wezen kijken en heb ik een positieve indruk gekregen. Revival is een relatief kleine vereniging, maar ik voel me er heel erg welkom. Er is een hoog saamhorigheidsgevoel met korte lijntjes, dat geeft een goed gevoel. Ook van het eerste team heb ik een positieve indruk gekregen. De verdediging is al sterk, maar het scorend vermogen moeten we kunnen verbeteren. Ik ben wel van plan om wat anders te gaan spelen, wat dynamischer. Ik heb er zin in om straks met de spelers aan de slag te gaan.”

Peter de Kinder