Eindelijk!! We mogen weer wedstrijden spelen tegen andere clubs. En ja, de één gaat lekker vroeg naar bed, maar kan dan niet uitslapen. De ander vindt het wat spannender en kan niet gelijk slapen. ‘Ik hoorde zelfs dat mijn ouders naar bed gingen hè!’

Iedereen was mooi op tijd om richting Voorthuizen te vertrekken. De opstelling was donderdag al besproken, dus met een beetje warmlopen en een kort verhaaltje vooraf over dat dit ‘oefenen is voor volgend seizoen’ kon de wedstrijd beginnen. Chiel vertelde nog even aan de scheids dat het zijn eerste wedstrijd is.

En zoals deze heer en dames meestal doen; gelijk gas er op! In de eerste 10 minuten scoorde Fenne na een super goede aanval. Tijdens de tweede 10 minuten kregen we heel veel kansen, maar ging er niets in. Dus de enige tip voor de 2e helft was; scoren!

Nou dat hebben we geweten. Ze luisteren soms best goed, want eerst scoorde Jara, daarna Maud 2x. Dus ondertussen stond het 0-4. Na de derde 10 minuten kwamen ze naar de kant; ‘Laura, dit kunnen we niet meer verliezen!’. Maar de bal is rond en we moeten altijd een beetje voorzichtig zijn als coaches, dus hup het veld in en blijven scoren.

Ons kleine race monster Evi, die soms wat smoesjes heeft, sprint na een onderschepping naar de korf en scoort een onderhandse bal. En omdat we nog niet klaar waren scoorde Jara nog een mooi schot. Eindstand 0-6. Bij de strafworpen scoorden Fenne, Saige en Chiel ook nog.

Het harde trainen wordt beloond! In de F1 nog nooit gewonnen en dan nu zo goed spelen. De dag van de trainers/coaches en ouders kan niet meer stuk. We zijn super trots op jullie!