Korfbalvereniging Revival heeft besloten in overleg met de trainer, de lopende verbinding te beëindigen met trainer/ coach Henk Schimmel. Die verbintenis liep nog tot en met het einde van het veldseizoen, in juni dit jaar. Het was bekend dat dit sowieso het laatste seizoen bij Revival zou zijn voor onze succesvolle trainer en coach. De verminderde chemie tussen trainer en het team, is onder meer reden, om voortijdig de samenwerking te stoppen.

Henk Schimmel begon zijn korfballeven in Zutphen. Hij speelde jarenlang in het eerste van Rapiditas (later gefuseerd met ZKC’16 tot KVZ in Zutphen) en is daar ook jarenlang hoofdtrainer geweest. Zijn trainerscarrière heeft hij daarna voortgezet, bij een groot aantal clubs van divers niveau, onder andere ook bij ODIK uit Barneveld. Verder was hij onder andere trainer bij Melynas in Eerbeek, en SEV in Zelhem.

Na een eerdere periode al voor en met Revival te hebben gewerkt, startte Schimmel twee jaar geleden zijn tweede periode bij de club uit Terschuur. Naast training en coaching van de selectie, heeft hij zich ook op een heel positieve wijze ingezet voor de jeugd en jeugdtrainers in Terschuur.

Op een later moment zal de vereniging op een passende manier afscheid van Henk nemen, tot het einde van het seizoen zal een vervanger zijn taken over moeten gaan nemen. Daar over later meer informatie.